درسگفتارآشنایی مختصری با سرگذشت اجمالی فلسفه، دین و علم در غرب جلسه دهم بخش دوم- فلسفه تحلیلی و ویتگنشتاین
|
جلسه دهم، بخش دوم: فلسفه تحلیلی، فرگه و معنا، مساله معناداری، ویتگنشتاین متقدم و متاخر، چالش معناداری دین و گزاره های الهیاتی و راه حلی از منظر فلسفه اسلامی برای این مساله |
3352 بازدید
|
درسگفتارآشنایی مختصری با سرگذشت اجمالی فلسفه، دین و علم در غرب جلسه دهم بخش اول- اگزیستانسیالیسم
|
جلسه دهم، بخش اول: مروری بر فلسفه هگل و مارکس، اگزیستانسیالیسم، کیرکگارد؛ توجه به هستی انسان از زاویه ای جدید، ایمان و ایمان گرایی، هایدگر؛ وجود انسان، درگیری وجودی، عدم، زمان |
3066 بازدید
|
درسگفتارآشنایی مختصری با سرگذشت اجمالی فلسفه، دین و علم در غرب جلسه نهم بخش دوم- تاریخی نگری و مارکسیسم
|
جلسه نهم، بخش دوم: مسیحیت و تاریخی نگری، مارکسیسم و نگاه علمی به تاریخ |
2940 بازدید
|
درسگفتارآشنایی مختصری با سرگذشت اجمالی فلسفه، دین و علم در غرب جلسه نهم بخش اول- فلسفه هگل
|
جلسه نهم، بخش اول: مقایسه گذرای برهان جهانشناختی و برهان وجوب و امکان، فلسفه هگل |
3019 بازدید
|
درسگفتارآشنایی مختصری با سرگذشت اجمالی فلسفه، دین و علم در غرب جلسه هشتم بخش دوم معقولات ثانیه و مقولات کانت
|
جلسه هشتم، بخش دوم: معقولات ثانیه فلسفی در فلسفه اسلامی و راه حل مساله سولیپسیسم، عمق فلسفه اسلامی در مقایسه با فلسفه غرب |
2976 بازدید
|
درسگفتارآشنایی مختصری با سرگذشت اجمالی فلسفه، دین و علم در غرب جلسه هشتم بخش اول خدا و فلسفه کانت
|
جلسه هشتم، بخش اول: مقولات ماتقدم در فلسفه کانت، معنای خدا در فلسفه وی، نقد براهین اثبات وجود خدا |
3747 بازدید
|
درسگفتارآشنایی مختصری با سرگذشت اجمالی فلسفه، دین و علم در غرب جلسه هفتم کانت و مساله هیوم
|
هدف از برگزاری این جلسات آشنایی بسیار اجمالی با آراء مهم متفکرین غرب در سه عرصه فلسفه، دین و علم و ارتباط بین آنها در طول تاریخ و همچنین شناخت واقعی تر چالش های این سه حوزه و راه های برون رفت از آن است. |
3122 بازدید
|
درسگفتارآشنایی مختصری با سرگذشت اجمالی فلسفه، دین و علم در غرب جلسه ششم بارکلی و هیوم
|
جلسه ششم: مروری گذرا بر فلسفه بارکلی، فلسفه هیوم؛ تبیین مقولات فلسفی بر اساس ادراکات با طرد جزمیت درباره واقعیت خارجی آنها. |
3381 بازدید
|
درسگفتارآشنایی مختصری با سرگذشت اجمالی فلسفه، دین و علم در غرب جلسه پنجم لاک و بارکلی
|
جلسه پنجم: مروری بر فلسفه دکارت، اسپینوزا، جان لاک و حسگرایی، بارکلی؛ پرسش از جهان خارج و ایده آلیسم |
3122 بازدید
|
درسگفتارآشنایی مختصری با سرگذشت اجمالی فلسفه، دین و علم در غرب جلسه چهارم بخش دوم- دکارت و اومانیسم
|
جلسه چهارم - بخش دوم: فلسفه دکارت، مساله خطا، مساله معرف، تفاوت دو دیدگاه اومانیسم و آنتروپوسنترالیسم |
3584 بازدید
|
درسگفتارآشنایی مختصری با سرگذشت اجمالی فلسفه، دین و علم در غرب جلسه چهارم بخش اول دکارت
|
هدف از برگزاری این جلسات آشنایی بسیار اجمالی با آراء مهم متفکرین غرب در سه عرصه فلسفه، دین و علم و ارتباط بین آنها در طول تاریخ و همچنین شناخت واقعی تر چالش های این سه حوزه و راه های برون رفت از آن است. |
2780 بازدید
|
درسگفتار سرگذشت اجمالی فلسفه، دین و علم در غرب جلسه سوم نظام اخلاقی و سیاسی افلاطون و ارسطو قرون وسطی
|
جلسه سوم: نظام اخلاقی و نظام سیاسی افلاطون و ارسطو + افلوطین + بررسی گذرای وضعیت فلسفه، دین و علم در قرون وسطی تا قبل از دکارت هدف از برگزاری این جلسات آشنایی بسیار اجمالی با آراء مهم متفکرین غرب در سه عرصه فلسفه، دین و علم و ارتباط بین آنها در طول تاریخ |
2669 بازدید
|
درسگفتارآشنایی مختصری با سرگذشت اجمالی فلسفه، دین و علم در غرب: جلسه دوم- ارسطو و مقایسه آن با افلاطون
|
جلسه دوم: بررسی دلائل رد مثل افلاطون + مقایسه دستگاه فلسفی افلاطون و ارسطو هدف از برگزاری این جلسات آشنایی بسیار اجمالی با آراء مهم متفکرین غرب در سه عرصه فلسفه، دین و علم و ارتباط بین آنها در طول تاریخ و همچنین شناخت واقعی تر چالش های این سه حوزه و راه ه |
2749 بازدید
|
درسگفتارآشنایی مختصری با سرگذشت اجمالی فلسفه، دین و علم در غرب: جلسه اول- سقراط و افلاطون
|
جلسه اول: روش دیالکتیکی یا سقراطی در فرآیند تفکر + طرح مسئله مثل افلاطون درباره مفاهیم هدف از برگزاری این جلسات آشنایی بسیار اجمالی با آراء مهم متفکرین غرب در سه عرصه فلسفه، دین و علم و ارتباط بین آنها در طول تاریخ و همچنین شناخت واقعی تر چالش های این سه |
2921 بازدید
|
درسگفتار آشنایی مختصری با سرگذشت اجمالی فلسفه، دین و علم در غرب معرفی دوره
|
هدف از برگزاری این جلسات آشنایی بسیار اجمالی با آراء مهم متفکرین غرب در سه عرصه فلسفه، دین و علم و ارتباط بین آنها در طول تاریخ و همچنین شناخت واقعی تر چالش های این سه حوزه و راه های برون رفت از آن است. |
3333 بازدید
|